Az igazi megbocsátás azt jelenti, hogy érzelmi töltet nélkül elfogadod a történtek valóságát.

Gyakorold a megbocsátást mások felé, és engedd el a mérgező haragot. Bocsáss meg magadnak is; mindannyian követünk el hibákat egy-egy alkalommal, Sőt! Ez teljesen természetes. A megbocsátás szokássá válása felszabadít téged, hogy tovább lépj az életedben, és megtapasztald a belső béke magasabb szintjét.

7 szokás, ami megerősít (még akkor is, ha rosszul sülnek el a dolgaid)

"Erősebb vagyok a nehéz idők miatt, bölcsebb a hibáim miatt, és boldogabb, mert ismertem a szomorúságot."

A legtöbbünkkel megtörtént már az ilyesmi.

Legjobb szándékunk ellenére valami szörnyen rosszul sült el.

Szívszorító veszteség ér, szörnyű hibát követsz el, félreértések, félrehallások adódnak.

Az elméd hitetlenkedve felkiált: „Várj. Mi történik most?"

Aztán: „Nem, nem, nem, ez nem történhet meg.”

A kezdeti sokk után, amikor a stresszhormonok hulláma alábbhagy, rájössz, hogy igen, ez valóban megtörténik.

És nem lehet nem gondolkodni ilyenkor, mert nyomaszt: „De hogyan történhetett ez meg? Ez nem fair. nem bírom. Miért én? Miért most? Hogy fogom valaha túlélni ezt?”

Az elméd csak pörög. Szorongva és levertnek érzed magad. Úgy érzed nincs kiút, ennek az állapotnak talán már sosem lesz vége.

Hoztam néhány javaslatot, ami a segítségedre lehet:

1. Használd a választás erejét.

Nem számít, milyen körülmények között élsz, megvan a hatalmad arra, hogy megválaszd az irányt, és azt, hogyan használod fel az energiáidat. Választhatsz, hogy pozitív, produktív vagy negatív, romboló módon használod fel őket. Akárhogy is, a most hozott döntéseid határozzák meg a jövődet.

Gyakorold úgy, hogy energiáidat pozitív irányba fordítod, amíg az szokássá válik. Ha ez megtörténik, akkor erősebb leszel, és kevesebb gondot fogsz tapasztalni az életedben. Úgy fogod érezni, hogy tudatosan élsz, átveszed az irányítást, ahelyett, hogy úgy tekintesz az életre, mint valamire, ami csak megtörténik veled.

2. Fogadd el, ami van, bármi is legyen.

Gyakorold, hogy ne jónak vagy rossznak minősítsd mentálisan a történteket.

Ha elfogadod azt, ami van, ahelyett, hogy ítélkezel felette, az a belső nem-ellenállás állapotába hoz. Még mindig szeretnél változtatni a dolgokon, de nyugodtabb a hozzáállásod, és minden intézkedés, amit a helyzet javítása érdekében teszel, hatékonyabb lesz.

Inkább hagyd, hogy a dolgok olyanok legyenek, amilyenek, ahelyett, hogy ellenállnál nekik. Ha ez szokássá válik, azon kapod magad, hogy hatékony megoldásokon gondolkodsz.

3. Légy hálás.

Amellett, hogy felfrissítheti mindennapjaidat, a hálás dolgok megtalálása segíthet megbirkózni a nehéz időkkel, mivel szélesebb perspektívát ad, amely segít, hogy kevésbé érezd magadat rosszul a nehéz körülmények miatt.

Gyakorolj arra összpontosítani, ami jól megy. Vegyél észre olyan dolgokat, amelyekért hálás lehetsz minden nap. Hamarosan, ha megtalálsz valamit, amiért hálás lehetsz, az automatikus válasz lesz mindenre, ami történik. És végül azt fogod tapasztalni, hogy a hálaadási/hálaérzeti szokásod több örömet hoz az életedbe.

4. Semlegesítsd a negatívot.

Néha gondolkodásunkat belső kritikusunk irányítja, aki durva dolgokat tud mondani. De ha odafigyelsz, felismerheted az egészségtelen gondolatokat, és pozitívabb kijelentésekre változtathatod őket.

Mindig kérdőjelezd meg negatív a gondolataidat, és gyakorold azokat pozitív, hasznos kijelentésekkel. Amint ez szokássá válik, rá fogsz jönni, hogy a negatív gondolatok elvesztik hatalmukat, hogy és nem fognak felzaklatni olyan mértékben, mint azelőtt. Idővel könnyebben el tudod engedni őket, és az elméd is békésebb lesz.

Például:

A munkatársam már megint hibázott, pedig többször is nekifutott a feladatnak, én is többször elmondtam neki mi a teendő, de egyszerűen képtelen arra hogy megtanulja, ezzel már megint nekem okoz problémát, én ezt nem hiszem el, elegem van…. NEM-NEM-NEM…

ehelyett

A munkatársam annyira igyekszik, annak ellenére, hogy többször is nekifut ugyanannak a feladatnak és láthatóan nincs eredménye, mégsem adja fel és csak próbálkozik és próbálkozik. Talán tudatosítanom kellene benne, hogy értékelem az igyekezetét, de egyelőre még nem tudom rábízni az adott feladatokat. Mindenesetre milyen klassz, hogy ilyen kitartó, talán meg kell őt dicsérnem ezért, biztos már stresszeli magát és zavarja, hogy ennyi időt kell foglalkozzak vele. Nehéz érzés lehet neki. Nem baj még egyszer türelmesebben leülünk, menni fog az, talán csak én voltam túl kritikus vagy indulatos és ettől van befeszülve. De hogy nem adja fel, ez olyan jó!

5. Visszatérés a jelen pillanatba.

Emberként az egyik kedvenc mentális tevékenységünk az, hogy elveszünk a múltról vagy a jövőről való gondolkodásban.

Ha eszedbe jut, hogy figyelmedet a „most”-ra irányítsd, kisöpri elmédből a törmeléket, és visszatérsz az egyszerűség állapotába.

A mindennapi tevékenységeid során teljes figyelmet fordíts arra, ami itt és most történik, ahelyett, hogy gondolataidba merülnél. Ha ez szokássá válik, jobban kapcsolódsz a belső bölcsességedhez. Észre fogod venni, hogy a döntéseket könnyebb meghozni, és az élet simábban kezd folyni.

Egyik barátom mondta egyszer egy szerelmi csalódásom után amivel még évekig el voltam foglalva: „Minek már ennyit nosztalgiázni? Ürítsd ki a szobát, különben túl nagy lesz a zsúfoltság, és nem tudsz hívni úgy vendéget.. jó ez neked hogy ezen sírsz minden nap? Csináld persze ha jó, de minek?”

6. Bízz magadban.

Jobb, ha a saját érzéseidben és intuícióidban bízol – még akkor is, ha közben hibázol is.

Ha ezt szokássá teszed, kevésbé leszel stresszes. Belső biztonságérzeted és önbizalmad lesz, amely nem mások jóváhagyásán alapul.

7. Bocsáss meg.

Az igazi megbocsátás azt jelenti, hogy érzelmi töltet nélkül elfogadod a történtek valóságát. Felismered a gyógyulást és a növekedést, amelyet a felkavaró élményen keresztül érhetsz el.

Gyakorold a megbocsátást mások felé, és engedd el a mérgező haragot. Bocsáss meg magadnak is; mindannyian követünk el hibákat egy-egy alkalommal, Sőt! Ez teljesen természetes. A megbocsátás szokássá válása felszabadít téged, hogy tovább lépj az életedben, és megtapasztald a belső béke magasabb szintjét.

 

Nehéz tud lenni az élet, ha a dolgok rosszul alakulnak vagy sérelem, fájdalom ér.

Döbbenten, szorongva és csüggedten érezed magad, ami kicsit sem szórakoztató.

De ezeknek a szokásoknak a gyakorlása, javítja az életedet, és segít erősnek maradni a nehéz időkben is.

Képzeld el, hogy egy csalódás vagy válság kellős közepén vagy, és képes vagy gyorsan átvészelni a sokkot és a stresszt, ahelyett, hogy ott ragadnál.

Képzeld el, hogy a nehéz körülmények között nyugodtnak, tisztán gondolkodónak és magabiztosnak érzed magát, ahelyett, hogy zavart vagy túlterhelt lennél, egy perc alatt.

Képzeld el, hogy eléred a belső béke állapotát is, miközben lépéseket teszel annak érdekében, hogy a dolgokat újra helyreállítsd.

Időbe telik elsajátítani ezeket a technikákat, de megéri! Próbáld meg beépíteni a mindennapjaidba és meg lesz az eredménye. Jobban fogod magad érezni, a dolgok jobban fognak alakulni körülötted.

De ha csak egyet választasz, és elkezdesz gyakorolni, - mondjuk a nyugodtságot krízishelyzetben 3 mély levegővel, akkor erősebb, bölcsebb és kitartóbb lehetsz, bármit is hoz az élet.

Ha én meg tudom csinálni, akkor te is!

 


2022. May 21. · Kirilla
 
Spirituális tanácsadó a lelki fejlődésért
Apr 21

Spirituális tanácsadó a lelki fejlődésért

Spirituális tanácsadó egyfajta mentor, aki segít neked abban, hogy kezedbe vehesd az életed irányítását.
Spirituális lélekgyógyász az ezoterikus pszichológus?
Jul 21

Spirituális lélekgyógyász az ezoterikus pszichológus?

A nyugati kultúrákban nagyon sokat foglalkozunk testi egészségünkkel és a lelkünkkel elég keveset. Ez látszik a társadalmi fejlődésünkben és a...
DEVELOPER BAR